NA VANDRU JE PRIMA / Michael Antony - Tony

Ve sbírce o rozsahu 36 stran s podtitulem „Někdy hlad a někdy zima“, najdeš dvanáct trampských povídek, ke kterým je překvapivě přidáno pár básní, mezi nimiž je i ta, která se postupně stala „lidovou“ - Zmrd z Brd.
Co se týče povídek, tak například v jedné dojde na leteckou katastrofu mezi brdskými vrcholy Baba a Písky, ve které hraje dobře sbalená usárna opravdu velkou roli (povídka Zázrak), v další se zatápí v krbu osadního srubu zbloudilými skauty (povídka Přísloví), nechybí ani „válka“ mezi trampy a hajným (povídka Tramponostra),či tajemné zmizení kamaráda uprostřed brdských hvozdů (povídka Krátký proces) a snad potěší i jarní vandrovní milostné dobrodružství (povídka Co se divíte?), nebo nečekaný nález zlata (povídka Zdálo se to jako dobrej nápad). Pro ty, co si v létě rádi splují nějakou tu řeku, je ve sbírce povídka Během naší plavby se nic mimořádného nestalo…
Součástí sbírky je Billíčkův komiks Šerých zjevů věnovaný Tonyho zlomenému kotníku na Poledních potocích - tedy spíše tomu, co následovalo v nemocnici.
Vtip na titulní straně je od kamarádky Kavčete.

Sbírka, která vyšla v edici Trapsavecké miniatury, má odolnou laminovanou obálku, aby vydržela vandrovní nároky v drsných brdských hvozdech a její cena je 20Kč + poštovné 17 Kč.
Sbírku si můžeš objednat v našem Obchůdku, tedy ZDE
Nebo si o ní můžeš napsat na mail: hafran4@seznam.cz

Ukázky ze sbírky:

Úsměvný příběh o obětavosti
Ferda byl přesně ten typ kamaráda, pro kterého bylo blaho jeho bližších nejvyšší prioritou. Ostatní pochopitelně tuto nezvyklou charakterovou úchylku vysoce oceňovali. Jednou, než se vydali zpět na cestu domů, se šerif nahlas zamyslel: „A co když nám někdo náš skvělý kemp vykrade? Anebo spálí dříví?“ Zrak všech se s tichou prosbou obrátil na Ferdu. Ten se jen skromně pousmál a shodil ze zad bágl zpět ke skále, o kterou se pohodlně opřel. Ostatní radostně odjeli, aby se hned za týden vrátili a našli svůj milovaný kemp neporušený. Ferda, který se stále opíral o svoji skálu, je uvítal svým typickým úsměvem.
Tak to šlo týden za týdnem a zkazky o jeho obětavosti se začaly šířit krajem. Zároveň s tím rostl geometrickou řadou počet zvědavců toužících spatřit tento unikát. Jen s Ferdou to ani nehnulo, stále se jen na všechny usmíval a dál, opřený o skálu, poctivě hlídal svěřený kemp. Idylka však trvala pouze asi do půlky března. Teprve tehdy Ferdův úsměv trochu povadl a jeho tělo se odlepilo od skály.
Přišla totiž tolik očekávaná obleva…

Cestopleti
Tažní ptáci odletěli