NÁČELNÍKŮV ROK Miloslava Nevrlého

Na samotném sklonku letošního roku vydala Liga lesní moudrosti ve spolupráci s Avalonem u příležitosti osmdesátých narozenin spisovatele a horského tuláka Miloslava Nevrlého útlou knížku nazvanou NÁČELNÍKŮV ROK. Jde o knížku do kapsy, určenou hlavně pro chvíle odpočinku, řekl bych, že je ideální pro chvíle, kdy je potřeba ve všednodenním shonu provětrat hlavu něčím povzbuzujícím. Knížka na svých 52 stranách „kapesního“ formátu B6 obsahuje výběr z Náčelníkových knih Karpatské hry, Zašlá chuť morušek, Kniha o Jizerských horách a k tomu jako překvapení prakticky neznámý a obsáhlý autorův text O fšelyčemz hedbábném z mého mládí a rovněž doslov věnovaný čtenáři knížky, ze kterého je i následující ukázka.

Nazvali ji Náčelníkův rok a chtějí mi ji věnovat k 80. narozeninám. Nezasloužím si to. Díky jejich zájmu o mé - většinou již dávné! – texty si ale uvědomuji, že po světě dosud chodí lidé, kteří vnímají hory a lesy, rostliny i zvířata stejně, jako jsem je kdysi vnímal já. Tiše se z toho raduji. Také si uvědomuji, že za převážnou část toho, co jsem kdy napsal, vděčím mnoha lidem, kteří mě ke psaní různým způsobem vyzývali a nakonec i přiměli.
Zdá se, že při přípravě a vydání této knížky se spojila Liga lesní moudrosti s trampy z Avalonu a možná se skauty a třeba i s někým dalším. Některé z nich znám, jiné ne. Chodil jsem sice po horách a lesích většinou sám, ale přesto mám mezi woodcraftery, trampy i mezi skauty, které jsem několik roků pomáhal vést, mnoho dobrých duchovních přátel. Jak stárnu, počínají mi všichni pomalu splývat do krásné mnohotvaré a při tom jednotné společnosti lidí, kteří vyznávají podobné hodnoty jako já.
Miloslav Nevrlý

Obrázek na titulní straně nakreslil letošní držitel ceny Magnesia Litera za knihu pro děti a mládež Pavel Čech – Machimia, grafické zpracování si vzal na starost Stanislav Dlouhý – Hadži, korektury Brigita Vidimská - Kytka a odpovědným redaktorem vydání se stal Michael Antony – Tony.
Poděkovaní za spolupráci patří Kamile Lunerové - Maqiyémi, Petru Wilhelmovi – Willymu, Fredymu Schubertovi a Romanu Šantorovi – Bobovi.

Knížka Náčelníkův rok stojí příjemných 35 Kč (s poštovným 17 Kč) a v případě zájmu si ho můžeš objednat ZDE!
Nebo napsat na mail: tony.avalon@seznam.cz